lördag 14 februari 2009

<3

Idag är det alltså alla hjärtans dag för den som har missat det. Själva tanken är ju fin, kärlek är fint. Punkt. Dagen lanserades av kommersiella skäl, det går inte att bortse från. Det förstör det fina. är åt helvete faktiskt.
Sega geléhjärtan, nallebjörnar, rosor som vissnar, smycken som glittrar ikapp. Ju dyrare desto bättre. Den som inget får, inte älskad är? Tanken att skicka ett äckligt sött nallo-gram slog mig dock för några dagar sedan pinsamt nog. [Shhh, säg inget.] Har nämligen varit lite förtjust sådär på håll. På behagligt avstånd. Men jag återfick förståndet, tack & bock.

Jag tar på mig uppgiften att skänka en tanke till alla fantastiska singlar därute. Deal.


Kl 15 bjuder ABF upp till kalas. Kalas i form av Tiina Rosenberg, Belinda Olsson och andra debattsugna. Litterära symposier - mamma, pappa, barn - den evinnerliga leken. Det kan ju inte bli annat än succé. Kritiska röster som ifrågasätter kärnfamiljen är precis vad jag behöver idag. Jag är inte bitter.

Solen ler varmt. Frostkristaller glittrar. Vaknade med harmoni inombords, inte ett uns av baksmälla. Okej, huvudvärk, men det är skit samma. Gårdagen var som väntat ball. Queer blir alltid bra, går liksom inte att bli besviken, även om man, av någon anledning, försöker. Första besöket på Club Subjekt. Aha-upplevelse.

Em visar förresten upp sin fina nuna på torsdag. Anländer med norrlandståget på förmiddagen. Underbart! Det var lite 'om, kanske, eller?' om hon faktiskt skulle dyka upp.

Massa Kärlek.

1 kommentar:

  1. Vad bra du har kommit gång med bloggandet! Jag ligger fortfarande på mitt första inlägg. En fråga som jag funderat över, heter du regnbågs-slyna?:) Något genus-begrepp som jag inte uppfattat? :)

    SvaraRadera