onsdag 25 februari 2009

hej igen, life.

sådärja! tentan skickades in imorse. gött som fan! 36 min efter deadline måste erkännas. men det känns som att det är rätt lugnt på den fronten, ändå. sånt brukar vår institution ha överseende med, har jag hört. mina planer som gick ut på att göra klart det mesta innan finbesöket från norr anlände gick rent ut sagt åt pipsvängen. men helgen var trots tentaångest mkt fin! lite fest, lite dans, lite film, lite häng, lite stadsvandring. det blev även en tripp till ikea igår, där det inhandlades div. nödvändiga ting. samt en röd 'porrmatta' från 70talet slant med också, tydligen.
men tack tack tack för en fin helg. det behövdes! mitt i allt kaos.

är just precis hemkommen från den sedvanliga tentaölen som infaller efter varje tentainlämning. på kellys, såklart. vi gillar som kellys. & vem gör inte det liksom?

känner mig plötsligt lite stressad över att jag inte bokat tåg/flygbiljett hem över 'påsklovet'.. får banne mig göra det snarast!
även stressad över att jag inte har beställt dansk kursbok om könsforskning än. - är dock lite i valet och kvalet om det faktiskt är värt att beställa boken eller inte. skulle ändå va nice att inte göra det.
lite halvstressad över sommarjobb.
lite stress över att inte ha några rena strumpor. (har använt mina fina stickade tjocksockar, som f.ö är en gåva från kära mor, den senaste veckan, men det känns som att man kanske borde varva med nåt annat?)
tvättid imorgon, oh yes!
just det, lite vuxenpoäng; har äntligen skaffat betaltjänst via internetbanken. det var på tiden vill jag lova!

funderingar om framtiden ploppar upp då och då, både i tid och otid. den ständigt återkommande frågan är om man ska välja med hjärta eller med huvud? har prövat bådeoch, nämligen. med varierande resultat. men hjärta är bra.

adjö för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar