torsdag 23 april 2009

bloggerskan berit

happ. som synes var det ett tag sen jag bloggade. här kommer ett livstecken, pappa, i stil med ett inlägg.

har suttit på bibblan och låtsaspluggat sen i eftermiddags. nåväl, lite text hann jag med. men framförallt har dagen bestått av extrema mängder sockerintag; chokladboll (från 7eleven) som helt saknade smak av choklad, fyra citronkräms-fyllda muffins, en kitkat, chokladdoppade nesquik, osv osv. på vägen hem från bibblan fick jag därför panik när jag insåg att jag hade tryckt i min stackars kropp mer skräp än vanligt. tog således en lov förbi elvan återigen, men denna gång för att inhandla en nyttig tonfisksallad. den örtmarinerade pastan smakade dock, till min förfäran, parfym, och isbergssalladen var lite för ledsen för min smak.
uppstyrning är ett måste! (utan att på nåt vis ta hänsyn till beach 2009). jag tänker att grönsaker är nyttigt för själen. har läst det nånstans.


[herregud vad jag längtar till sommaren. är inget fan av tillståndet längta, men för sommaren gör jag ett undantag. vädret för tillfället är sådär som när man inte riktigt vet om man ska ta jacka eller inte. & ibland kan man önska att man gjorde. either you do, or you don't, som turisten utbrast på spårvagnen. har en känsla av att denna sommar blir en sommar att minnas! minsann!]


nå. en trevlig sak som händer på lördag, är invigning av 'nya gamla ullevi' (namnet?!) med samban. nåt damlag som spelar också. fint. härmed efterlyser jag ett par vita byxor till utlåning. form, material, kvalitet, smutsighet osv spelar ingen som helst roll. jag är i behov, helt enkelt.


nu är det dags för sängen
och drömmarna.
men först, en citronmuffins.

2 kommentarer:

  1. jaa, hur gick det med samban?? å hittade du nåra byxor?
    har allt varit här inne å kikat nåra gånger..å tänkte att nu äre är dags att säga att det är en trevlig liten blogg du har, linda.

    ses på tisda (?)

    SvaraRadera
  2. men hallå! vad kul att du har kikat lite.
    sambaspelning gick finemang! köpte de svintajta korvskinnsbyxorna på cubus men fick låna av alex i sista sekund. så byxorna åkte tillbaka till affären, som tur är!
    vi ses imorgon! kram

    SvaraRadera