torsdag 16 april 2009

inre kaos?

ja jisses amalia. jag vet inte.
senaste dagarna, ganska precis exakt sedan i tisdags, har tankarna snurrat huller om buller.
uppsats eller inte uppsats, utbildning hit & dit, jobb, (o)inspiration, (o)motivation, rastlöshet, vårkänslor, you name it.

en gitarr ska inhandlas snarast. den får agera fint tidsfördriv (tillsammans med den ständigt växande högen av pocketböcker..) om jag nu bestämmer mig för att skippa skrivandet av uppsats. mer jobbigt än kul känns det. inte för att allt i livet måste vara kul, absolut inte! men jag vill bland annat få tillbaka den där nyfikenheten som tidigare infann sig. nyfikenhet måste finnas med!
blev dock lite mer pepp idag när jag läste några sidor av kvales lättlästa bok den kvalitativa forskningsintervjun, tack & bock kvale! men räcker det? det får måndagen utvisa, då blir det snack med studievägledare.

och, imorgonbitti vankas det provlagning med arbetsstyrkan inför kommande säsongsjobb. kul. lite smått nervöst. (jag missar följaktligen en föreläsning samt en workshop)



[min själ behöver föda. matar du?]


Norrland var för övrigt, som väntat, himla bra. massa bra.

sov gott. önskar kryptiska kristin.

2 kommentarer:

  1. harligt! kanner igen det dar med uppsatsen. Invantade en viss inspirtion hunger efter kunskap som aldrig kom. Gav upp efter ett ar och bad min van Sergey bestamma allt vad gallde amne, innehall. Sa helt enkelt " Bestam vad jag ska skriva sa skriver jag" simple as that! Nu ar den Godkand och livet leker, typ nastan!! Kram fran Bogota!!

    SvaraRadera
  2. ja.. risken är ju att den aldrig infinner sig. eller iallafall inte i lika hög grad som man vill! kul att "se" dig igår, quinna. kramos!

    SvaraRadera