onsdag 4 mars 2009

ett jäkla liv.

är fruktansvärt irriterad.

sitter på KTB i läsesalen och försöker läsa litteraturen till fredagens föreläsning.
iom att jag är placerad i en läsesal kan man ju tänka sig att här finns någorlunda chans till studiero. men inte då!

här prasslas det hej vilt, rotas högljutt i väskor, personer vandrar konstant in och ut bärandes äckliga klackar, dragkedjor öppnas våldsamt, ibland viskar någon - eller, personen tror naivt att den viskar, men jag hör vartenda ord trots att jag sitter tretton bänkrader bakom. usch.


ibland harklar jag mig onaturligt högt, eller trummar skadeglatt med pennan i träbänken. jag måste ju ge tillbaka lite, visst?


samtidigt är jag nog lite bitter på mig själv, eftersom jag fladdrade hit med vårjackan och därför glömde öronpropparna som ligger och retas i andra jackan.

nu återstår bara att ändra från 'ljudlös' till 'högljudd' på luren. slå en pling vetja!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som vill ha tystnad när man pluggar. Pluggar själv med öronproppar. Så skönt att man bara kan plugga in öronpropparna och stänga ute alla störande ljud. Gillar att kunna skapa studiero oavsett var man är.

    SvaraRadera
  2. precis! ibland känner jag för att gå runt med propparna en hel dag, bara för att det är så nice. lite beroendeframkallande känns det allt. till slut kanske man inte kan läsa en endaste bok utan propparna? :)

    SvaraRadera