tisdag 31 mars 2009

"igen, igen, igen..

.. ger hon allt, ingen alls.."

åh. sanna carlstedt. jag är förtjust. i hennes röst, styrka, karisma, allt!
hon spelar på peace&love i sommar. man borde nästan försöka ta sig dit, visst?
jag & em hade dock äran att sitta på åskådarbänken när hon spelade på visfestivalen på holmön, (2006?). good times.

en annan favvolåt;



jag har blivit lite skeptisk till sommarjobbet ska jag be att få tala om. jag vet inte om jag pallar att jobba 12dagars-pass nämligen. tänk om man inte får se solljus på hela tiden, instängd i en källarhytt som luktar gammal svett. tänk om alla är otrevliga och envisas med att prata tyska och snorkigt be om påfyllning i det läppstiftsavtryckta champagneglaset. tänk om det är svintråkigt. tänk om jag hellre bara vill vara någon annanstans istället. tänk om.
och tänk för att jag missar massa roliga karnevaler. nej, här behövs uppstyrning av nåt slag. ska se över vad som kan göras. återkommer.


jag är f.ö lite småförkyld. satt mest & snorade idag i skolan. ringde och skulle säga upp gymkortet men blev övertalad att frysa det och bestämma mig sen, i september. jävla mes man är ibland. men however, han försäkrade att det inte fanns någon lömsk hållhake. jag tror honom. han ler alltid med hela ansiktet. sånt är fint!

igår fick jag besök här på slottsskogsgatan. kombon är på annan ort tills imorgon. vi skrattade gott till mia & klara och rökte under fläkten. precis som tabitha, bara för att.

men jag har varit oproduktiv som tusan idag! är klockan snart 8? helt sjukt är vad det är. borde försöka diska och städa lite, synd att det är så jävla tråkigt bara. jag får dansa våldsam samba samtidigt. fastän jag är lite svag.
just det, måste boka tågbiljetter också.

& imorgon blir det borås för hela kappsäcken. fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar