torsdag 28 maj 2009

dagenföredagen.

afton.

här sitter jag.
kombon är ute och svänger sina lurviga. rio rio har bjudit upp till fest, tema sailor. musik 80/90-tal. här sitter jag.
klassen skålar för fullt, dricker bort tentaångest på kellys; ett mindre bekymmer att bocka av på listan.

och här sitter jag.

[det är tydligen straffet. den däruppe gillar mig nog inte särskilt bra, för tillfället.]

imorgon bjuder favorit-tias upp till träff. park lane öppnar dörrarna för schlagerbögar och andra paranteser. jag hoppas innerligt att hostan lagt sig tills dess. hoppas även att jag kan slita mig från båten. har nämligen tänkt hoppa dit med packning på eftermiddagen, ta en hytt, småprata lite, och sen hoppa vidare till tias i kungsbacka.

och ja, båten. går alltså till sjöss på lördag. vet inte speciellt mkt, vet inte ens vilken tid jag börjar tjänstgöra. men det får jag förhoppningsvis veta imorgon. absolut senast kl 06.30 är en gissning. eftersom varorna beräknas dyka upp kl 07.
det blir följaktligen en lugn kväll på park, som du kanske förstår. utan klackar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar