onsdag 20 maj 2009

vk.se

förbannat. öppnade min löjligt överfyllda hotmail-inkorg (12762) och hittade detta:

Tack för din medverkan. Din kommentar har dock ej godkänts för publicering då den strider mot våra grundregler, vilka finns beskrivna på vk.se.
vk.se - största nyhetssajten i Norrland

vad är det för yttrandefrihet egentligen?
artikeln jag kommenterade handlade om de två medelålders män som anklagas för att ha våldtagit en fjortonårig flicka i en tågkupé.

jag tycker själv att jag sakligt argumenterade med nyckelord som svin och kastrering. och då skippade jag ändå nackskott.


handen på hjärtat. jag sa ju bara sanningen?

2 kommentarer:

  1. Vi kastrerar inte människor i Sverige. Det är totalt ohumant. Inte för att dom där karlarna inte förtjänar det. Men ifall vi beslutar att börja kastrera dom är det lätt att vi kastrerar nästa osv, osv.

    Då är vi snart tillbaka till att kastrera förståndshandikappade. Men det kanske är det du vill.

    Här i Sverige känner vi att vi inte kan bestämma över liv och död på det viset. Som en kastrering skulle innebära. Karlarnas ofödda barn är väl inte gärningsmännen här.

    Ett inlägg som ivrar så förlegade metoder som tvångskastrering lär ju inte bidra till debatten. Så jag förstår om dom inte publicerade.

    Yttrandefriheten har inget att göra med VKs hemsida. Dom kränker inte din rätt att yttra dig bara för att dom inte vill ha dina åsikter publicerade på deras sida.

    SvaraRadera
  2. Hehe, oj.

    jag tänkte att min ironi skulle lysa igenom snäppet mer än vad den (inte) gjorde i mitt inlägg.

    men ja, jag ser inget fel i att kastrera våldtäktsmän. två-tre månader i fängelse hjälper ju tydligen inte.. (bah)

    speciellt i detta fall då det gäller våldtäkt av minderårig. och, då tycker jag verkligen inte det känns särskilt aktuellt att ta hänsyn till 'karlarnas ofödda barn'. barn som, ev, kan komma att bli utsatt för liknande övergrepp.

    SvaraRadera