torsdag 21 maj 2009

odräglig i högklack.

drömde en såndär sjuk dröm inatt. vill inte ens veta vad den kan ha för betydelse.


men, har kommit på en grej.
en metod som kan komma att passa mig alldeles utmärkt vid de tillfällen jag inte kan lita helt och fullt på självdisciplinen. en metod, ett knep rättare sagt, för att jag ska vilja styra kosen hemmåt tidigt när det kommer till nattlivets alla frestelser.
jag kallar den 'högklackat-försäkring'.

den går i princip ut på att jag, innan utgång, drar på mig ett par enormt högklackade pjux (nu snackar vi 6 cm). iom att jag äger endast ett par sådana, slipper jag även beslutsångesten som lätt tillkommer. jag tar en öl i baren. dansar. när det sedan värker som tusan, och jag blir förbannad för att jag inte kan bli full och odräglig eller dansa som jag vill i dessa skor, har jag inget annat val än att sätta mig på spårvagnen.

smart va? jag har inte testat än. jag tänkte att det blir lämpligt att testa ikväll, då jag och kombon ska spendera kvällen på lokal. och, eftersom jag ska upp tidigt imorgon känns det som en bra grej.


[för fyra år sedan, i spanien, minns jag att jag försökte mig på det här med högklackat, samma pjux tror jag bestämt. det slutade med att jag traskade hem barfota, lite bitter, med skorna retsamt hängandes i nävarna.]


titta vad glad jag är här! den kvällen bodde jag definitivt i lågskor.


vem vet hur detta slutar.

jag återkommer efter slutfört uppdrag med resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar