torsdag 28 maj 2009

sunshine!

... jag välkomnar dig.

se här, uppe med tuppen! det var inte igår. var t.o.m uppe och studsade innan 07snåret. heja heja. rutiner, fyll mig!



då förkylning och dylikt gör sig mest hörd på morgonkvisten kan jag nästan bestämt konstatera att jag gått och blivit frisk. friskare åtminstone. hostan gör sig fortfarande minsann märkbar. men, mina böner har hörts.



har de senaste dagarna gått runt med en, om än svag, känsla av rast- och rotlöshet. kan iofs gå som hand i handske med sjukdom och dess kurerande, eller inte alls. det värker lite i äventyrsådran kan jag gott påstå utan att överdriva.

senare ska jag göra ett besök hos andra-handen här nere på hörnet. det var ett tag sen sist. hittade vår fina 70tals-inspirerade piedestal där, vet du.

men först; nyponsoppa och mandelbiskvier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar