tisdag 5 maj 2009

"ursäkta, vart ligger erat kontor?"

uppdatering!

ja, helgen - valborg, första maj och allt därtill.
det blev lite häng i slottskogen, bland trummor och eldar. hela göteborg var där, typ! om inte hela så halva åtminstone. första besöket i slottskogen faktiskt (dumt/pinsamt, eftersom jag bor så pass nära..), mycket trevligt.
vi passerade bland annat en inhängnad med pingviner, där reflexmässiga ljud hördes från mitt håll, sånna ljud som folk utbrister när de ser kattungar och annat sött. mitt beteende snappades upp av en karl som nyss gått och blivit vuxen, varpå han utbrister

- jag kan köpa en sån till dig. om jag får ditt nummer.

vilken skitdålig replik, tänkte jag. detta var inget jag valde att yttra mig om, tydligen, utan istället kom jag på mig själv med att fånle och mumla nåt i stil med neejdu, inte det.

brasbild.


dagen efter valborg, dvs första maj, hamnade jag av konstig anledning på park lane med ett gäng grabbar. trots inneliggande skepsism var det mycket trevligt. jag fuldansade mig svettig på dansgolvet med en del goa hits i bakgrunden. kände mig dock inte riktigt hemmahörande på den adressen, och fick för mig att folk tittade konstigt på min 'inte-party-klädsel'. men det ignorerades efter några minuter, jag hade apkul.

det var efter denna helkväll som jag fumlade bort ena linsen, av sista linsparet bör tilläggas, och letade febrilt efter den lilla blåskimrande odågan i säkert 45 min i badrummet. detta beteende kan inte anknytas till alkoholhalt i blodet, eftersom jag var de facto nykter, utan berodde troligtvis endast på klantighet och en gnutta otur. (eller karma, återigen?)

irritationen över linsförlusten märktes, vill jag lova, ännu mer dagen efter, då jag hade planer på att göra ett konsertbesök på storan. balkan beat box.
dom var grymma! jag fick låna en endagslins med hälften av min egna styrka, och såg därför hyffsat bra. men det viktiga var ju självfallet att hörseln fungerade som den bör. det gjorde den. som sagt, grymma.

yesterday drog ES med mig på teater ute i kungälv. nu har man sett kungälv och nordiska också. mer sånt, hoppas jag. teater och liknande besöker jag på tok för sällan, känner jag.

nu ska jag storstäda mitt rum i väntan på att S hör av sig och är redo för en fika. det behövs verkligen. både städandet och fikat.
har hunnit med grupphandledning inför uppsatsskrivande idag. traskade därifrån med snäppet mindre antal frågor än tidigare, och aningens mer självförtroende. pyttelite, men ändå. givetvis snyggt applicerat på en vägg av ångest. vilken färg har din ångest?

just det. jag har överklagat västtrafiks böter, plus att jag idag på spårvagnen var med om en situation som kan komma att ligga till min fördel vid besök hos kontoret senare. en liten hållhake kan man nästan kalla det. yes.





på återseende.

2 kommentarer:

  1. Jag blir helt varm inombords av slutet på inlägget.. Jag önskar jag kunde vara med dig nu.

    SvaraRadera
  2. ja, hur nice vore inte det? pallra dig.

    SvaraRadera