fredag 15 maj 2009

otrevligheter i toakön.

mitt högra öga mår ungefär så dåligt som ett öga kan må innan det stänger ner fabriken. lite, eller nästan endast, har jag mig själv att skylla, som är där och petar och har mig, jämt och ständigt.

idag tänkte jag mest bara dela med mig av en obehaglig situation som skedde idag på ktb, i toalettkön. nåt liknande har hänt tidigare vid just precis samma toalett, men dagens var snäppet värre. en liten historia som kan ligga till grund är den gången på gymnasiet, i omklädningsrummet, då det hörs ett hemskt ljud från toaletten; naglar som skrapar mot hals. kväljningar. du förstår.

nåväl, idag. jag väntade på min tur, inget konstigt med det. toaletten är väldigt lyhörd, det visste jag sedan innan. jag hör ljud som låter snarlikt de från gymnasiet. sen infinner sig aningens panik när jag inser att ljuden jag hör snarare låter som ett strypförsök av något slag. figuren - troligtvis en tjej, på toaletten (vad det låter som) kippar efter luft, alternativt strävar efter ett antal uppkast. jag hör personen i fråga harkla ur sig något som låter som "david..", varvid jag bankar på dörren och drar i handtaget. då tystnar oljuden och jag tänker att nu är det kört, kvinnan är medvetslös och snart stormar david ut från toaletten med mord i blick. några sekunder går, känns som flera minuter, och en kvinna ansluter sig till kön. jag är mest koncentrerad på vad som händer inne på toaletten, och lyssnar intensivt. kvinnan bakom mig verkar inte alls höra någonting av oljuden och jag blir minst sagt irriterad. tar upp mobilen och fingrar på knappsatsen.

låset avregleras. det är ingen david som syns i dörröppningen. däremot en smal, blek och långhårig svartklädd kvinna. inga synliga märken på hals, inga blodsprängda ögon, ingenting. hon ler. jag skyndar in på toaletten och letar efter 'spår', vadsomhelst. men icket. inbillade jag mig? får istället därför för mig att ljuden kom från ventilationstrumman inne på toaletten, men då borde väl kvinnan på toaletten ha hört oljuden ännu tydligare än vad jag själv gjorde?

ett mysterium är vad det är.

ångestattack av något slag är ett alternativ.

ett annat är, kort och gott, att fröken moström börjar bli knäpp.

1 kommentar:

  1. linda från klassen17 maj 2009 kl. 09:51

    fan vad konstigt! jag hann tänka både att det var nåra som hade sex eller att hon kanske kräktes. fast iofs..spyr man låter det ju när nåt kommer..hon kanske bara försökte spy? men david? varför skulle hon då säga det? hmm. haha. ja, mycket märkligt.

    nu plugg. lycka till med uppsats!

    SvaraRadera