tisdag 19 maj 2009

ska närsomhelst krypa ner under duntäcket. jisses, det är majmånad, tänker du. men det skiter jag lite i. jag trivs i värmen. just nu sover jag lite som pippi, fast utan fötter på kudden.
tanken är att jag ska läsa artiklar ur nordisk kvinnolitteraturhistoria. vi får väl se hur det går med det. har en tendens att somna när jag ger mig på det näst intill omöjliga - att läsa i sovposition. tur att jag inte har jättejätteskön säng, iaf.

pysslandet tidigare idag gick helt okej. jävla mkt pillrande dock. en rejäl dos tålamod borde stått skrivet som ett krav i instruktionen. imorgon ska vi utmana ödet med en svinvarm livsfarlig limpistol, heja heja!


[jag har fortfarande inte pallrat min orena kropp till duschen. hah. nu är det försent skulle man kunna säga. gör jag det nu kommer jag frysa hela natten, nästan. jo, jag fryser lätt. för att återknyta till det här med duntäcke.]

nåväl.
det här med att ångra grejer är inte riktigt min kopp med te. det är ju bara onödigt, eftersom det såhär i efterhand inte går att göra ogjort ens litegrann. männsklighetens skapare missade tydligen det där med rewind-knapp.
fast förresten, nu ljuger jag. jag ångrar en sak här i livet, mitt gymnasieval. som tur är finns möjligheten att idag och framöver göra val som känns mer riktiga, både vad gäller huvud och hjärta. och visst är det så, hjärta går idag före huvud, alltid.


när jag får tillbaka peningar från staten, innan midsommar (annars jävlar!!), ska jag shoppa en finfin gitarr, en tamburin, och ev en ukulele. så himla fint.



hej så länge.

1 kommentar:

  1. Köper du en banjo och bemästrar den kommer du ha vunnit min respekt för all framtid.

    SvaraRadera