lördag 30 maj 2009

Linda - assistant chef.

morsning korsning.



har precis slutfört första dagens arbetstimmar. pust. stonk. har gått förvånansvärt bra. att jag endast fick två sovtimmar inatt (imorse) märktes inte det minsta om jag får säga det själv. huvudet känns dock lite som sockervadd just nu och jag lär inte få ur mig nåt väldans vettigt. kände mest bara för att uppdatera och stilla eventuella oroliga anhöriga - ja, båten går som den ska.



omkring 22.55 befinner vi oss vid lidköping, så mycket koll har jag vad gäller det geografiska.



vädret idag har varit alldeles strålande. högsommar, typ. när passagerarna lämnade båten för äventyr på fastlandet passade jag på att agera lite fräckt. drog av mig tröjan och sög i mig så mycket solenergi som det bara gick. ett tyskt par dök plötsligt upp på min vänstra sida, tidigare än beräknat, och jag blev lite illa till mods. sitta där och visa hud liksom. pikén fick agera täckmantel och jag skulle precis ursäkta mig lite snyggt. no, no, it's ok. stay. när vi sedan började konversera på knagglig engelska försökte jag ge mig på att förklara genusvetenskap. det gick sådär. hah. kvinnan förstod mig iaf, det såg jag det.



annars har det inte hänt nåt värst spännande. har inget roligt misstag från min sida att förtälja, tyvärr. men lugn bara lugn, det kommer. det gör det alltid.


avslutar med att skänka en tanke, vadsomhelst, till kära syster som spelar brännboll för fulla muggar hemma i norr. heja heja!

även G & co får en tanke, energi, som sambar och har sighammarkullekarnevalen. jag är där i sinnet!

massa kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar